Rekompensata za wadliwy produkt

Rekompensata za wadliwy produkt

Pomimo wielu testów przeprowadzanych przez firmę motoryzacyjną nie można zagwarantować, że w czasie produkcji nie trafi się jakaś nieprzewidziana usterka, która to nie zostanie zauważona, a auto trafi do salonów gotowe na sprzedaż. Wówczas, kiedy to producent odkryje wadę winny jest ogłosić akcję serwisową, której celem jest naprawienie usterki w tych pojazdach, które już trafiły do nabywców, a cała reszta pojazdów zostaje wycofana ze sprzedaży.

 

Wady produkcyjne w motocyklach

 

Takie niedopatrzenie może dotyczyć tak samochodów, jak i motocykli. W tym drugim przypadku może to na przykład być błąd dotyczący amortyzatorów, czy choćby tarczy hamulcowych. I nie chodzi tu wyłącznie o usterkę, tylko jej ewentualność. Skoro już mówimy o akcji serwisowej warto wspomnieć o tym, ze może ona być związana z rekompensatą. W przypadku ogłoszenia usterki dany pojazd zostaje uziemiony, by uniknąć ryzyka wypadku. Użytkownik oddaje pojazd do naprawy u producenta. Ten może naprawić motocykl, a za czas przestoju zagwarantować jakąś satysfakcjonującą sumę. Klient może też otrzymać pojazd zastępczy i dodatkowo rekompensatę finansową. Producent może także odkupić uszkodzony motocykl i przyznać poszkodowanemu rabat na zakup innego modelu.

 

Wracając do samochodów warto nadmienić, że najczęstszą usterką, w wyniku której ogłaszana jest akcja serwisowa jest wada dotyczącą poduszek powietrznych. Nie trzeba daleko szukać, bo w 2015 roku problem z poduszkami powietrznymi ogłosiła japońska Toyota.

 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>